Inhalt: Machine Learning, a vital and core area of artificial intelligence (AI), is propelling the AI field ever further and making it one of the most compelling areas of computer science research. This textbook offers a comprehensive and unbiased introduction to almost all aspects of machine learning, from the fundamentals to advanced topics. It consists of 16 chapters divided into three parts: Part 1 (Chapters 1-3) introduces the fundamentals of machine learning, including terminology, basic principles, evaluation, and linear models; Part 2 (Chapters 4-10) presents classic and commonly used machine learning methods, such as decision trees, neural networks, support vector machines, Bayesian classifiers, ensemble methods, clustering, dimension reduction and metric learning; Part 3 (Chapters 11-16) introduces some advanced topics, covering feature selection and sparse learning, computational learning theory, semi-supervised learning, probabilistic graphical models, rule learning, and reinforcement learning. Each chapter includes exercises and further reading, so that readers can explore areas of interest. The book can be used as an undergraduate or postgraduate textbook for computer science, computer engineering, electrical engineering, data science, and related majors. It is also a useful reference resource for researchers and practitioners of machine learning. Umfang: 459 S. ISBN: 978-981-151-967-3
Inhalt: Suchmaschinen dienen heute selbstverständlich als Werkzeuge, um Informationen zu recherchieren. Doch wie funktionieren sie genau? Das Buch betrachtet Suchmaschinen aus vier Perspektiven: Technik, Nutzung, Recherche und gesellschaftliche Bedeutung. Es bietet eine klar strukturierte und verständliche Einführung in die Thematik. Zahlreiche Abbildungen erlauben eine schnelle Erfassung des Stoffs. Rankingverfahren und Nutzerverhalten werden dargestellt. Dazu kommen grundlegende Betrachtungen des Suchmaschinenmarkts, der Suchmaschinenoptimierung, der Suchmaschinenwerbung und der Rolle der Suchmaschinen als technische Informationsvermittler. Das Buch richtet sich an alle, die ein umfassendes Verständnis dieser Suchwerkzeuge erlangen wollen, u.a. Suchmaschinenoptimierer*innen, Entwickler*innen, Informationswissenschaftler*innen, Bibliothekarinnen und Bibliothekare sowie Verantwortliche im Online Marketing. Für die dritte Auflage wurde der Text vollständig überarbeitet, ergänzt sowie alle Statistiken und Quellen auf den neuesten Stand gebracht. Umfang: 346 S. ISBN: 978-3-662-63191-1
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